Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on TumblrEmail this to someone

To πρώτο «Αλιεν» γυρίστηκε το 1979 από τον Ρίντλεϊ Σκοτ και ήταν ένα αριστούργημα. Απόδειξη τα τρία sequels και το ένα prequel ( Prometheus ) που ακολούθησαν. Σχεδιασμένο μοναδικά από τον ελβετό καλλιτέχνη H.R.Giger ενέπνευσε τον τρόμο σε εκατομμύρια θεατές της υφηλίου. Μια “σκοτεινή” ταινία με συνδυασμό δράσης, θρίλερ και ενός κάποιου φιλοσοφικού υπόβαθρου, η οποία κάπως ξέφευγε από τις τυπικές του είδους που γυρίζονταν μέχρι τότε.

Την Γουίβερ πλαισίωνε κι ένα καστ πολύ καλών ηθοποιών όπως ο Ιαν Χολμ, ο Τζον Χαρτ κ.α. Ο τρόμος ενυπήρχε σχεδόν σε κάθε σκηνή της  “κλειστοφοβικής” ταινίας, αφού τα μέλη ενός γήινου διαστημοπλοίου καλούνταν να αντιμετωπίσουν έναν άγνωστο “επισκέπτη του διαστήματος”, το Άλιεν, εντός του σκάφους, έναν αδίστακτο θηρευτή, χωρίς ανθρώπινες ηθικές αναστολές ( λέμε τώρα…), με μοναδικό ενδιαφέρον του να εξοντώνει για να τραφεί.

Ο άριστος σχεδιασμός του “πλάσματος” από τον Giger προσέδιδε έξτρα τρόμο στο όλο φιλμικό κόνσεπτ.

 

 

Από κει και πέρα, έγινε ό,τι γίνεται συνήθως στην κινηματογραφική βιομηχανία. Αφού το Αλιεν, εκτός από τα μέλη του διαστημοπλοίου “κατάπινε” και εκαοτμμύρια εισιτήρια ανά την υφήλιο, ήταν επόμενο να ακολουθήσουν συνέχειες, sequels. Οι οποίες, κακά τα ψέματα, σπανίως αγγίζουν τη γοητεία και την πρωτοτυπία της πρώτης ταινίας. Ετσι, πέρα από τις τρεις συνέχειες αλλά και το prequel, φτάσαμε να δούμε και “μονομαχία” του Αλιεν με τον Predator, άλλον έναν τρομερό διαστημικό κυνηγό αλλά και….σειρά ταινιών. 

Η αλήθεια είναι ότι με το prequel Prometheus και την ψυχρή μορφή τού “ανδροειδούς” Michael Fassbender, ο Σκοτ προσπάθησε να δώσει μια βαθύτερη φιλοσοφική χροιά στον μύθο του Αλιεν. Αλλά μάλλον τα μπέρδεψε περισσότερο. Την ίδια “γραμμή” λέγεται ότι κράτησε και στο καινούριο του δημιούργημα το «Alien Covenant”, και πάλι βασίζοντας τον μύθο στον ρόλο του ανδροειδούς Φασμπέντερ αλλά και πάλι, μη καταφέρνοντας να πάρει το αποτέλεσμα που ήθελε. Κατά τα λοιπά βέβαια, ο λόγος στους θεατές…

Ίσως τελικά να είναι η “κατάρα” ενός σκηνοθέτη και του έξοχου αρχικού δημιουργήματός του: να θέλει να το τελειοποιήσει, παρότι αυτό το έχει ήδη πετύχει με την πρώτη απόπειρά του…

 

Δείτε επίσης