Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on TumblrEmail this to someone

Είναι ο μικρότερος αδελφός του Μπεν Αφλεκ. Αλλά αυτό δεν λέει κάτι, όταν αναφερόμαστε στον Κέισι Αφλεκ, τον φετινό νικητή των Οσκαρ στον Α’ ανδρικό ρόλο, στην ταινία «Manchester by the sea». 

Κι αυτό επειδή ο αδελφός τού -ήδη οσκαρικού Μπεν- έχει χαράξει εδώ και χρόνια τη δική του αυτόνομη πορεία. Κάτι που δεν αποτελεί σχήμα λόγου ή κάποιο εύκολο κλισέ. Προσωπικά παρακολουθώ την πορεία του από τότε που τον πρωτοείδα, σχεδον πριν από μια δεκαετία, στον δεύτερο ρόλο τής ταινίας «Η δολοφονία του Τζέσε Τζέιμς από τον δειλό Ρόμπερτ Φορντ».

Ναι, σωστά καταλάβατε, ο Κέισι ήταν ο «δειλός Ρόμπερτ Φορντ». Ο οποίος, εμφορούμενος από ανάμικτα αισθήματα θαυμασμού αλλά και φθόνου απέναντι στον φοβερό και τρομερό παράνομο Τζέσε Τζέιμς ( ένας πολύ ωραίος ρόλος, από τους λίγους, του Μπραντ Πιτ ), τον σκοτώνει πυροβολώντας τον -ασφαλώς- πισώπλατα. Ενέργεια που όμως δεν τού έφερε στη συνέχεια και πολλή τύχη…

 

 

Η απόδοση του ρόλου από τον νεαρό Αφλεκ ήταν εντυπωσιακή. Κυρίως όσον αφορά την απόδοση της σύγκρουσης των συναισθημάτων απέναντι σε αυτόν που προδίδει. Το δέος του για αυτόν, τον φόβο του να προχωρήσει στην ενέργειά του αλλά και τα ταπεινά κίνητρα που τον ωθούν τελικά να διαπράξει το έγκλημα.

Με την αδύναμη, σιγανή φωνή του, με το “χλωμό” φιζίκ του, ο μικρός Αφλεκ έχτισε μια ερμηνεία-σταθμό για την οποία, απολύτως δίκαια, ήταν υποψήφιος για Οσκαρ Β’ ανδρικού ρόλου.

Στη συνέχεια, ο ένας αδελφός εμπιστεύτηκε τον άλλον, και ο Μπεν, στο σκηνοθετικό ντεμπούτο του, τού πρόσφερε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο «Gone baby gone».

Αλλά η χρονιά που ο Κέισι μεγαλούργησε ήταν το 2013, πρωταγωνιστώντας σε δύο κάπως όμοια φίλμ, το Ain’t them saints με τη Rooney Mara και το Out of the furnace, με Κρίστιαν Μπέιλ και Γούντι Χάρελσον.

 

 

“Πρωταγωνιστεί” και στα δύο “η ξεχασμένη Αμερική” των φτηνών σπιτιών, των εγκαταλειμμένων αγροκτημάτων, των ατέλειωτων δρόμων, τής ανέχειας και του εγκλήματος. Απλώς εξαιρετικός και στα δύο.

Και φέτος, η καθιέρωση, με τον θείο Οσκαρ στο χέρι. Που σημαίνει ότι η οικογένεια έχει πλέον δύο Οσκαρικούς ηθοποιούς. Αλλά το είπαμε και στην αρχή: η πορεία του Κέισι Αφλεκ υπήρξε εντελώς ανεξάρτητη από αυτήν του μεγαλύτερου αδελφού Μπεν…  

Δείτε επίσης