Αυτές τις ημέρες, στους ελληνικούς κινηματογράφους προβάλλονται δύο εκδοχές τής ταινίας του Πεταλούδα ( τού περίφημου Le Papillon ).  H πρώτη, η οποία και έμεινε στην ιστορία ως κλασσική, τού 1973, με πρωταγωνιστές τον Στιβ Μακ Κουίν και τον Ντάστιν Χόφμαν, και μια σύγχρονη εκδοχή, τού 2017, ελαφρώς flat, όχι και τόσο σπουδαία.

Η ιστορία του Πεταλούδα είναι εκείνη ενός φυλακισμένου, τού Ανρί Σαριέρ, ο οποίος εκτίοντας ποινή ισόβιας κάθειρξης για φόνο, στη Γαλλική Γουιάνα και τη Νήσο του Διαβόλου, κατόρθωσε τελικά, μετά από πολλά χρόνια να δραπετεύσει και να ζήσει ελεύθερος στη Λατινική Αμερική.

 

 

Τις περιπέτειές του συγκέντρωσε στο βιβλίο του “Le Papillon”, το οποίο αποτέλεσε μια συλλογή απομνημονευμάτων και κυκλοφόρησε στη Γαλλία το 1969. Είχε ονομαστεί έτσι ( “Πεταλούδας” ), εξαιτίας ενός τατουάζ που είχε στο σώμα του και με αυτό το προσωνύμιο έμεινε και στην ιστορία αφού έτσι τον ξέρει πλέον ο περισσότερος κόσμος που αναφέρεται σε αυτόν.

Η αυτοβιογραφία του, για την οποία ο ίδιος είπε ότι είναι κατά 75% αληθινή, δηλαδή δικές του περιπέτειες ενώ το 25% είναι περιπέτειες άλλων (…),  πούλησε τρελά κατά την έκδοσή της στη Γαλλία και αναγκάζοντας έναν Γάλλο υπουργό να τη συσχετίσει με τη “γαλλική παρακμή”. Οι συνολικές πωλήσεις άγγιξαν τα 1,5 εκατομμύριο αντίτυπα!

 

 

Το βιβλίο εκδόθηκε το 1969 ενώ η -κλασσική πλέον- ταινία γυρίστηκε το 1973, χρονιά θανάτου τού Πεταλούδα, από καρκίνο του λάρυγγα στα 67του χρόνια. 

Το 1970 ο Ανρί Σαριέρ, στο πλαίσιο προώθησης του βιβλίου του, επισκέφθηκε και την Ελλάδα. Ο έλληνας ζεν πρεμιέ Μιχάλης Νικολινάκος, με πλούσιο ταλέντο στη ζωγραφική και μεγάλο -σε γκάμα- έργο, τον γνώρισε και φιλοτέχνησε το πορτρέτο του, το οποίο σάς παρουσιάζουμε εδώ.

Ο “Παπιγιόν” δεν στάθηκε αχάριστος ( μάλλον τού άρεσε και το αποτέλεσμα,.,,): υπέγραψε το πορτρέτο του, συνοδεύοντάς την υπογραφή του με μια αφιέρωση στον δημιουργό του, τον Μιχάλη Νικολινάκο, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο το ντοκουμέντο ενός ανθρώπου που έμεινε στη συλλογική μνήμη, για την αγάπη του για την ελευθερία, μακριά από την οποία δεν μπορούσαν να τον κρατήσουν τα κάγκελα ακόμη και της πιο σκληρής φυλακής.

Δείτε επίσης